Ocelový most postavený roku 1933 Škodovými závody, jenž nahradil dřívější řetězový most Císařovny Alžběty. Ve směru toku řeky Labe je posledním silničním mostem přes tuto řeku na českém území.
Soustava devíti vodních nádrží, která byla budována téměř 60 let. Nejsilnější ochranný prvek proti povodním na řece Vltavě.
Malá vodní elektrárna, která je již více než 100 let nepřetržitě v provozu.
Druhá poválečná elektrárna v součásti Vltavské kaskády a největší umělé jezero v České republice.
Unikátní moravská přehrada postavená za italské pomoci. Kromě ochrany před povodněmi slouží hlavně k rekreaci. Od roku 1987 je technickou památkou.
Šestá největší přehrada v Česku. Je součástí Vltavské kaskády, a kromě výkonu elektrické energie také reguluje průtok Vltavy a chrání před povodněmi.
Největší jednoobloukový most bez táhla na světě, držící české ocenění Most století. Nachází se v jižních Čechách, překlenuje řeku Vltavu při Orlické přehradě.
Unikátní železniční most, který měl být během 2. světové války vyhozen do vzduchu.
Nejníže položený železniční most v České republice. Přemosťuje řeku Labe mezi Děčínem a Prostředním Žlebem.
Působivý železniční viadukt na severu Čech. Nachází se na železniční trati Liberec–Tanvald a je zařazen na seznam národních technických památek.
Jezernický viadukt, který je jedním z nejdelších železničních mostů v České republice.
První velký železniční most z betonu v Československu. Nachází se na trati mezi Benátkami nad Jizerou a obcí Vinec u Krnska.
Železniční most v Dolních Loučkách patří k největším viaduktům ze železobetonu ve
střední Evropě.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.