Jeden z mála pražských klubů, které se orientovaly na homosexuální klientelu v období komunistického režimu.
Město s více než 34 tisíci obyvateli v severní části jižních Čech, druhé největší město kraje a oblíbený turistický cíl, známý především díky své husitské minulosti a množství historických památek.
První pražská porevoluční stavba od významného světového architekta. Svůj název získala podle dvou věží, které připomínají taneční pár. Stavba se stala jedním ze symbolů Prahy a známým turistickým cílem.
Lehké obrněné vozidlo a jeden z nejlepších strojů ve své třídě. AH-IV v letech 1936–1950 vyráběla firma ČKD a úspěšně ho exportovala do několika zemí.
Filmová, divadelní a televizní herečka, dabérka. Jedna z nejvyhledávanějších a nejoblíbenějších českých hereček současnosti.
První automobil z Kopřivnice, který vyráběla automobilka Tatra mezi lety 1923–1926. Byla u něj použita dodnes aktuální unikátní „tatrovácká koncepce“ podvozku.
Nákladní vůz původně sestavený pro Wehrmacht, který ale sloužil především k budování socialismu.
Jeden z mála českých automobilů, který se také vyráběl v Německu. Tento model hodně používaly československé úřady.
Dvoudvéřový automobil vyráběný firmou Tatra v Kopřivnici mezi lety 1938–1948. Byl to poslední relativně levný model auta. Nízká cena vozu měla pomoct prodeji v době světové hospodářské krize.
Luxusní automobil, který se vyráběl v době socialismu. Stal se reprezentativním vozidlem československých ministerstev a úřadů.
Luxusní československý automobil, který vyráběla továrna Tatra z Kopřivnice mezi lety 1931–1938. Byl to velmi drahý vůz, který byl určený vybraným zákazníkům, proto se mu říkalo „ministerský vůz“. Jeden exemplář vlastnil i první československý prezident T. G. Masaryk.
Světoznámý, luxusní vůz automobilky z Kopřivnice. Oblíbené auto mezi řidiči. Vyráběl se mezi lety 1936 až 1950, slavní cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund v něm jeli na svou cestu po Africe. V USA se auto stalo cennou součástí automobilových sbírek.
Expedice, která probíhala od 18. 3. 1987 do 4. 5. 1990. Posádka za tu dobu projela 67 zemí světa na všech osídlených kontinentech a ujela asi 195 000 km. Hlavním úkolem výpravy byla propagace značky Tatra a dalších československých výrobků.
Historické město s 5 300 obyvateli na hranici Moravy a Čech. Leží v Kraji Vysočina. V minulosti tady sídlil bohatý aristokratický rod pánů z Hradce. Během jejich vlády bylo město a zámek přestavěno v renesančním stylu. Město je na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
This web application Sonic.cgi meets GDPR requirements. Current information can be found here.