Jeden z mála pražských klubů zaměřených na homosexuální klientelu v období komunistického režimu.
Okresní město s více než 34 tisíci obyvateli v severní části jižních Čech, druhé největší město kraje a oblíbený turistický cíl, známý především díky své husitské minulosti a množství historických památek.
Světově proslulý český dirigent, houslista a hudební pedagog. Šéfdirigent České filharmonie a zakladatel Českého komorního orchestru.
První pražská porevoluční stavba od významného světového architekta, která získala svůj název podle dvou nárožních věží, připomínajících taneční pár. Stavba se stala jedním ze symbolů Prahy a významným turistickým bodem.
Lehké obrněné vozidlo vyráběné v letech 1936–1950 firmou ČKD. Představovalo jeden z nejpokročilejších strojů své třídy a bylo úspěšně exportováno do několika zemí.
První kopřivnický automobil vyráběný automobilkou Tatra mezi lety 1923–1926. Byla u něj použita dodnes aktuální unikátní „tatrovácká koncepce“ podvozku.
Nákladní vozidlo původně sestavené pro Wehrmacht, které však sloužilo především k budování socialismu.
Jeden z mála českých automobilů vyráběných v Německu, využívaný hojně československou státní správou.
Dvoudvěrový automobil vyráběný firmou Tatra mezi lety 1938–1948 v Kopřivnici. Byl posledním typem vyráběným za nízkou cenu, která měla podpořit jeho prodej v dobách hospodářské krize.
Osobní automobil z dob socialistického Československa, jež byl primárně využíván jako oficiální vozidlo státních a stranických úředníků. Jeden prototyp tohoto vozidla dostal i Josif Vissarionovič Stalin.
Luxusní automobil, který se vyráběl v době socialismu i přes omezení produkce tohoto typu. Stal se reprezentativním vozidlem československých ministerstev a úřadů.
Luxusní československý automobil vyráběný kopřivnickou továrnou Tatra mezi lety 1931–1938, pro svou enormně vysokou cenu a úzkou klientelu nazýván „ministerský vůz“. Jeden exemplář vlastnil i první československý prezident T. G. Masaryk.
Uživateli oblíbený vůz vyráběný mezi lety 1936 a 1950, v němž Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund podnikli svou slavnou cestu po Africe,v Americe se stalo sběratelským klenotem,
Tatra kolem světa je název expedice, která probíhala od 18. 3. 1987 do 4. 5. 1990. Posádka za tu dobu projela 67 zemí světa na všech osídlených kontinentech a najela přibližně 195 000 kilometrů. Účelem výpravy byla propagace značky Tatra a dalších československých výrobků.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.