Jazyk: CZ | Simple Czech | EN | RU
Železniční viadukt v Dolních Loučkách

Železniční viadukt v Dolních Loučkách

Železniční most v Dolních Loučkách patří k největším viaduktům ze železobetonu ve
střední Evropě.


Autor: Harold / CC BY-SA, https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Doln%C3%AD_Lou%C4%8Dky,_most_M%C3%ADru_(2013-08-01;_06).jpg
Podrobné informace

Železniční viadukt v Dolních Loučkách je také známý jako most Míru, nachází se na železniční trati mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem a vede přes údolí říčky Libochovky. Je to jeden z největších železničních mostů ze železobetonu ve střední Evropě: jeho délka je 282 metrů a výška 42 metrů.

Most Míru se začal stavět v roce 1940, ale o rok později se muselo přestat, protože kvůli válce nebylo dost materiálu. Nacisté pak původní projekt změnili a ve stavbě mostu pokračovali v letech 1942–1943. Most byl ale nakonec dokončen až v roce 1952. Během stavby mostu se poprvé v Československu použilo trubkové lešení, na které bylo potřeba více než 160 km trubek. Vlaky na něm začaly jezdit na konci roku 1953 a mostu se v této době říkalo „Stavba socialismu“.

Použité zdroje
ŠÍROVÁ-MOTYČKOVÁ, Kamila a ŠÍR, Jiří. Technické památky České republiky: mosty, železnice, přehrady, elektrárny, mlýny, opevnění, sklárny, doly a další. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2012. 206 s. Naše země. ISBN 978-80-7346-141-6.

2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy

Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.

Nařízení EU o ochraně osobních údajů

Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.