Ocelový most postavený roku 1933 Škodovými závody, jenž nahradil dřívější řetězový most Císařovny Alžběty. Ve směru toku řeky Labe je posledním silničním mostem přes tuto řeku na českém území.
Tyršův most v Děčíně je ocelový silniční most, který spojuje Děčín s Podmokly na levém břehu Labe. Na místě současného stál dříve most řetězový, pojmenovaný po císařovně Alžbětě, který byl vybudován v roce 1855 (v té době jeden z největších mostů toho typu v Čechách).
Řetězový most Císařovny Alžběty na začátku 20. století přestal vyhovovat rozvíjející se automobilové dopravě, a proto byla vypsána veřejná soutěž na nový most, kterou vyhrály Škodovy závody. Ty zvolily zcela originální metodu stavby – na každém břehu Labe byla smontována jedna polovina konstrukce mostu včetně mostovky. Později byly obě části přitaženy k sobě a nový most tak stál vedle starého. Následně začala demontáž staré řetězové konstrukce a její pilíře byly upraveny pro most nový. 9. 12. 1933 byla stará řetězová konstrukce při zachování původních pilířů přesunuta a nahrazena ocelovou.
Nový most dostal jméno po děčínském rodákovi Miroslavu Tyršovi, zakladateli tělovýchovného spolku Sokol. Slavnostně byl otevřen přímo 9. 12. 1933. Ocelová konstrukce má hmotnost 1 200 t a sám most je dlouhý 179 m, dosahuje výšky (v nejvyšší části oblouku) 17,5 m, rozprostírá se na něm vozovka o šířce 9,2 m. Dodnes zůstává hlavním spojujícím mostem obou částí Děčína.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.