Jazyk: CZ | Simple Czech | EN | RU
Tereza Maxová

Tereza Maxová

Přední česká modelka mezinárodního renomé, filantropka, zakladatelka Nadace Terezy Maxové dětem.


Tereza Maxová. ČTK/Peška Stanislav.
Podrobné informace

* 31. 8. 1971 Pardubice

Tereza Maxová (též Maxova) směřovala ke studiu práv na Univerzitě Karlově, když ji jako sedmnáctiletou oslovila Milada Karasová, zakladatelka první české modelingové agentury Czechoslovak Models, a pozvala ji na casting pořádaný na jaře roku 1989 pro francouzskou agenturu Madison Models. Jako nové tváře zpoza železné opony vyjely spolu s Evou Herzigovou a Pavlínou Němcovou na základě  smlouvy se státní agenturou Pragokoncert v září roku 1989 jako jedny z prvních českých modelek do Paříže.

Zásadním zlomem její kariéry bylo setkání s módním návrhářem Karlem Lagerfeldem, který si ji na jaře roku 1991 vybral pro otevření přehlídky značky Chanel a pomohl jí k raketovému  vybudování úspěšné  kariéry. Díky němu se začala uplatňovat na přehlídkách třídy ready to wear pro legendární značky jako Dior, Prada, YSL nebo Gucci. Následoval přechod k modelingové agentuře Viva, v níž se vypracovala mezi úzký okruh modelingových hvězd 90. let,  tzv. elite division.

Spolupracovala s legendami světové módní fotografie od Petera Lindbergha, přes Patrika Demarcheliera po Maria Testina. Vynikala svým velmi atypickým, ale fotogenickým profilem a sportovním vzhledem. Fotografové oceňovali její profesionální přístup a otevřenost. Mezníkem její kariéry byla fotografie na titulní straně francouzského časopisu Glamour (1992) od Mikaela Janssona, na níž se ukázala s  odhaleným potetovaným poprsím.

Její tvář se pak objevila na titulní straně celé řady prestižních módních časopisů, jako byly Vogue (1992, 1993, 1994), Elle (1991, 1992, 1996), Marie Claire (1993, 1995) či Vanity Fair  (2004). Nafotografovala ale také úspěšné kampaně pro značky jako Hermés, Fendi, La Perla a Vichy. Stala se tváří českých značek Bohemia sekt a Astrid. Objevila se ve videoklipu Pohyby (2006) české alternativní hardrockové kapely Lucie. Byla také jednou z osobností kampaně českého předsednictví Evropské unie v roce 2008.

V současnosti se Tereza Maxová věnuje zejména filantropii a své charitativní Nadaci Terezy Maxové dětem, kterou založila po návštěvě pražského kojeneckého ústavu v Krči v roce 1997 se záměrem zlepšit kvalitu života dětí vyrůstajících v ústavní péči v České republice. Cílem nadace je podat pomocnou ruku při začleňování dětí vyrůstajících v pěstounských i sociálně slabých biologických rodinách do společnosti a investovat do jejich vzdělání a rozvoje. Maxová je nejen tváří nadace, od jejího založení se věnovala provozu i budování strategie fundraisingu a je významnou osobností české neziskové scény. Její jméno také nese symbol nadace, medvídek hrdina TERIBEAR, maskot zaštiťující pravidelné sportovně–charitativní akce pro širokou veřejnost.

Použité zdroje
ELŠÍKOVÁ, Klára. Když jsem šla přehlídku pro Chanel, nevěděla jsem, co to znamená, říká Tereza Maxová In: Forbes.cz [online]. 16. 3. 2019 [cit. 1. 10. 2019]. Dostupné z: https://www.forbes.cz/kdyz-jsem-sla-prehlidku-pro-chanel-nevedela-jsem-co-to-znamena-rika-tereza-maxova/.
TACHECÍ, Barbora. Lidé by se měli brát až po narození dětí. Celá rodina si to užije, myslí si Tereza Maxová In. Plus.rozhlas.cz [online]. 16. 11. 2018 [cit. 1. 10. 2019]. Dostupné z: https://plus.rozhlas.cz/lide-se-meli-brat-az-po-narozeni-deti-cela-rodina-si-uzije-mysli-si-tereza-7687239.

2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy

Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.

Nařízení EU o ochraně osobních údajů

Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.