Luxusní automobil Škoda 645 byl vyráběn v letech 1929–1934 automobilkou Škoda v Mladé Boleslavi. Podle nového číselného označení vozů Škoda prozrazovalo první číslo modelu počet válců, druhá dvě čísla označovala výkon vozu. Motor Škody 645 měl tedy šest válců a výkon 45 koní. Za celou dobu výroby vyjelo z továrních pásů celkem 758 vozů tohoto typu.
Model 645 byl poprvé představen na pražském autosalonu roku 1929 s rozvorem, tj. vzdáleností předních a zadních kol, 3 025 mm, až později se začaly vyrábět různé karosérie s různou délkou – sedany, phaetony fetony, tudory a sportovní kabriolety. Elektrický zapalovač a popelník patřily do standardní výbavy. Škoda 645 disponovala motorem chlazeným kapalinou o objemu 2,5 l a s rozvodem SV. Vůz měl výkon 45 koní. Maximální rychlost vozu činila 100 km/h při spotřebě paliva až 16 l na 100 km. Vůz zastavovaly mechanicky ovládané brzdy typu Perrot, které působily na všechna čtyři kola. Cena různých karoserií modelu 645 se pohybovala mezi 78 000 a 100 000 Kč, což z něj činilo vůz pro majetné zákazníky. Proto se objevil i ve službách státních institucí meziválečného Československa.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.