Škoda – Laurin & Klement 110 je československý osobní automobil vyráběný v Mladé Boleslavi mezi lety 1925–1929. Dle dohody o fúzi Škodových závodů a společnosti Laurin & Klement v roce 1925 měly mít všechny vozy vyvinuté před fúzí dvojité označení – Škoda a Laurin & Klement. Typ 110 se tak stal jednou z posledních „laurinek“ a jednou z prvních „škodovek“.
Nejstarší automobilka na českém území Laurin & Klement několik desetiletí úspěšně vyráběla osobní a nákladní auta, a to až do poloviny 20. let minulého století, kdy se ocitla ve finančních problémech a potřebovala nový kapitál. Tyto problémy skončily fúzí s koncernem Škoda sídlícím v Plzni, který se stal dominantním vlastníkem mladoboleslavské automobilky. V té době začala výroba velice úspěšného modelu Škoda – Laurin & Klement 110. Na začátku výroby byl vůz osazen motorem o objemu 1 791 cm3 a výkonu 25 koní, s maximální rychlostí 80 km/h. Od roku 1926 byl používán motor z nákladních vozů Škoda 115 a 125 o objemu 1 944 cm3 a výkonu 30 koní a maximální rychlosti 85 km/h. Startování bylo elektrické a výkon motoru se přenášel na kola čtyřrychlostní převodovkou s pohonem zadních kol. Brzdit pomáhaly brzdy, které působily na všechna čtyři kola. Čtyřmetrová „stodesítka“ byla dodávána jako čtyřsedadlový nebo šestisedadlový phaeton, roadster, sedan, kombinovaná limuzína či čtyřsedadlová Weymannova limuzína a kupé. Za celou dobu výroby vyjelo z továrny celkem 2 985 kusů, tedy čtyřikrát více než u souběžně vyráběného typu Škoda 120.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.