Stavba Negrelliho viaduktu, nazývaného také Karlínský viadukt či viadukt Společnosti státní dráhy, započala roku 1846 a dokončena byla v roce 1849. Do provozu byl uveden o rok později a dosud slouží svému původnímu účelu. Viadukt navrhl Jan Perner a jméno dostal podle inženýra, který řídil jeho stavbu – Aloise Negrelliho. V době zahájení stavby stál most prakticky osamocený, až později začalo město okolo něj růst a viadukt byl zastíněn okolní zástavbou.
Karlínský viadukt je význačný svou neobvyklou délkou 1 110 m. Tato cihlová stavba má 87 kamenných oblouků a je zapsána do státního seznamu nemovitých kulturních památek. Do roku 1910 byl viadukt nejdelším mostem v Evropě.
Na jaře roku 2017 začala jeho rekonstrukce, která trvala až do poloviny roku 2020. V budoucnu v něm budou k dispozici bary, volejbalová a basketbalová hřiště či šachové a pingpongové stoly. Pod oblouky se také mají objevit kavárny, klubovny a nové kulturní centrum.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.