Automobil NW Typ U byl vyráběn společností Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft AG (továrna NW, pozdější Tatra) mezi lety 1915–1927. Tento vůz měl pro kopřivnickou továrnu zásadní význam, neboť byl inspirací pro její přejmenování. To se událo po skončení první světové války a vedlo také ke změně názvu vozidla z NW Typ U na Tatra 10. Typ U byl vybaven brzdami na všech čtyřech kolech, čímž se stal jedním z prvních vozů na světě s takovýmto brzdovým systémem.
Typ U se od svého předchůdce, typu T, lišil větším motorem a zmíněným inovativním brzdným systémem. Nový, pětimetrový vůz byl poháněn šestiválcovým motorem chlazeným kapalinou o objemu 5,4 l a výkonu 65 koních, což umožňovalo maximální rychlost 120 km/h při spotřebě paliva 15 až 17 l na 100 km. V roce 1919 se s tímto vozem konaly zátěžové jízdy v náročném terénu pohoři Tatry na Slovensku; to vedení továrny inspirovalo k přejmenování celé firmy i vozů. Jediným rozdílem vůči předchozím modelům byl nový elektrický startér a trochu větší výkon (68 koní). Auto bylo prodáváno v několika provedeních – jako tradiční limuzína, ve sportovní verzi či jako dvojitý phaeton. Za celou dobu výroby z továrny vyjelo kolem 140 kusů.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.