NW typ T je československý čtyřdveřový šestimístný luxusní automobil vyráběný v letech 1914–1926 v kopřivnické továrně Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft, z níž se roku 1919 stala automobilka Tatra. V době, kdy se vůz vyráběl, šlo o jeden z nejúspěšnějších modelů této továrny. Po roce 1920 jeho výroba pokračovala pod novým označením „Tatra 20“, tento model byl později nahrazen Tatrou 17.
Konstruktérem vozu NW typu T byl Hans Ledwinka, jenž na novém automobilu pracoval ještě během výroby typu S, který vozu NW typu T předcházel. Motor nového vozu byl umístěn vpředu a měl objem 3 523 cm3, pyšnil se silou 45 koní, která byla přenášena na zadní kola. Maximální rychlost typu T byla 90 km/h a spotřeba paliva se pohybovala kolem 14 l na 100 km. Jeho vnější délka činila 4,6 m a hmotnost 1 700 kg. Do konce výroby vyjelo z továrny celkem 350 kusů v různých provedeních (otevřený phaeton, landaulet, kupé, limuzína, sanitní vůz, hasičské vozidlo, závodní auto). Jeden z exemplářů byl v roce 1917 zhotoven speciálně pro císaře Karla I. Typ T zaznamenal úspěchy také na různých závodech uskutečněných po první světové válce – v závodě do vrchu Ecce Hommo ve Šternberku nebo v závodě Zbraslav–Jíloviště. Ukázka zachovalého kusu je dnes ke zhlédnutí v muzeu Tatry v Kopřivnici.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.