NW typ B je v pořadí druhý automobil vyrobený automobilkou Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft A.G. (továrna NW, nyní známá jako Tatra). Jedná se o první automobil velkosériově vyráběný v Kopřivnici, mezi lety 1901–1904 vzniklo celkem 36 kusů. Typ B navazuje na model Präsident, a proto byl veřejností také nazýván „Vicepräsident“.
Hned po výrobě typu NW Präsident se v roce 1901 objevila dvě auta pod názvem Neuer Vierer, která byla později vyráběna s označením typ B. Na konstrukci nového vozu se podíleli Leopold Sviták a Hans Ledwinka. Ti zpočátku vytvořili dvoumístné, třímístné a čtyřmístné vozy, avšak později byla zhotovována i šestimístná varianta. Motor byl umístěn před zadní nápravou a vůz měl pohon zadních kol. Nový motor byl kapalinou chlazený dvouválec o objemu 3 190 cm3, disponoval výkonem 12 koní. Na rozdíl od svého předchůdce automobilu NW Präsidentu dosahoval typ B téměř dvakrát větší maximální rychlosti – 45 km/h. Délka vozu činila něco přes 3 m a hmotnost se podle provedení pohybovala v rozmezí 970 až 1 000 kg.
Automobil je výjimečný tím, že ke standardnímu vybavení vozu již patřily i pneumatiky a horská vzpěra. Poprvé v historii NW si tento model také vysloužil i dodávkovou karoserii, jež je v současnosti k vidění v Technickém muzeu Tatry v Kopřivnici.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.