Varhaník, který patří k nejvýznamnějším českým varhanním virtuózům a pedagogům 20. století. Jako polyglot vedl v sedmdesátých a osmdesátých letech Letní mezinárodní mistrovské interpretační kurzy, na které se do Prahy sjížděl celý varhanní svět.
*18. 10. 1923 Praha – †24. 4. 1998 Praha
Milan Šlechta vynikal ve hře na klavír již na gymnáziu, po maturitě se ale rozhodl pro varhany. Vystudoval Pražskou konzervatoř a Akademii múzických umění jako jeden z posledních žáků prof. Bedřicha Antonína Wiedermanna. Vzhledem ke své vyspělé klavírní technice mohl interpretovat nejobtížnější skladby varhanní literatury. Jeho tempa na hranicích hratelnosti byla pověstná. K jeho láskám patřila francouzská hudba romantického období, především varhanní dílo Césara Francka, Charles-Marie Widora, Louise Vierna a Marcela Duprého kde mohl, jako jeden z mála, tehdy uplatnit svoji brilantní virtuózní techniku. K jeho největším výkonům patří také souborné provedení varhanního díla Johanna Sebastiana Bacha, na 120 skladeb. Celá řada českých skladatelů prof. Milanu Šlechtovi vděčí za premiérová nastudování, např. skladeb Petra Ebena: Nedělní hudba, Laudes a Okna, Jana Hanuše: Sonáta, Miloše Sokola, Jiřího Dvořáčka, Jiřího Pauera aj.
Koncertoval prakticky v celé Evropě a od roku 1964 působil pedagogicky na Hudební fakultě pražské AMU jako profesor a vedoucí varhanního oddělení. Napsal dodnes ceněné učebnice Dějiny varhan a varhanní hudby a Metodika varhanní hry. Jako polyglot vedl i Letní mezinárodní mistrovské interpretační kurzy, na které se do Prahy sjížděl celý varhanní svět.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.