Jazyk: CZ | Simple Czech | EN | RU
Dermacol

Dermacol

Tradiční česká kosmetická značka, výrobce celosvětově uznávaného produktu Cover make-up Dermacol.


Logo Dermacol a spolumajitelka Věra Komárová. ČTK/Šulová Kateřina
Podrobné informace

Česká značka Dermacol, jejíž název vznikl spojením slov „derma“ (kůže) a „color“ (barva), se zabývá výrobou kosmetických přípravků. U jejího zrodu stála kosmetička a vizážistka Olga Knoblochová, jež působila v legendárním Ústavu lékařské kosmetiky, jediném pracovišti poskytujícím ženám v éře socialismu komplexní dermatologickou a kosmetickou péči. Na základě požadavků zákaznic s kožními problémy byl ve spolupráci s Filmovými studii Barrandov v roce 1966 vyvinut hypoalergenní korekční krém, známý dnes jako Cover make-up Dermacol. Byl to první vysoce krycí produkt na pleť v Evropě, jenž byl určen pro každodenní používání a dokonale zakrýval projevy kožních problémů a onemocnění. Historicky byla firma národním producentem široké škály zkrášlovacích přípravků. Kromě nedostatkové dekorativní kosmetiky nabízela také přípravky na odlíčení a k péči o pleť. Pro ženy v Československu bylo slovo „dermacol“ po dlouhou dobu zažité jako synonymum pro make-up.

Krátce po uvedení na trh slavily produkty Dermacolu úspěchy i v zahraničí. V roce 1969 koupil licenci na recepturu ke krycímu make-upu Dermacol americký Hollywood. Popularita tohoto krycího krému trvá dodnes, ročně se ho prodá kolem 3 milionů kusů.

Firma Dermacol je od roku 2002 v rukou manželů Věry a Vladimíra Komárových, kteří z ní vytvořili jednu z nejsilnějších značek na českém trhu. Její ročním obrat činí více než 700 mil. korun. Dermacol patří vedle značek Ryor a Astrid k tradičním českým kosmetickým výrobcům, kteří přežili éru ekonomické globalizace a úspěšně expandovali do zahraničí. Vyváží do více než sedmdesáti zemí světa, kromě evropských zemí také do Spojených států amerických a Latinské Ameriky, také do řady zemí Středního a Blízkého východu. Dermacol dnes produkuje širokou škálu dekorativní a pěstící kosmetiky a zájem  o výrobky této značky každoročně vzrůstá. Přispívá k tomu celková změna marketingové prezentace značky a dlouhodobá spolupráce s influencery. Výrobky značky jsou široce dostupné skrze drogistické řetězce a od roku 2014 i prostřednictvím sítě vlastních značkových butiků.

Použité zdroje
MAŠEK, Jaroslav. Růžovou vlastně moc nemusím, říká v podcastu pink lady a šéfka Dermacolu Věra Komárová In: Forbes.cz [online]. 3. 3. 2020 [cit. 25. 3. 2020]. Dostupné z: https://www.forbes.cz/ruzovou-vlastne-moc-nemusim-rika-v-podcastu-pink-lady-a-sefka-dermacolu-vera-komarova/.
HÁVOVÁ, Naděžda. Host: Věra Komárová, šéfka značky Dermacol. In: Forbes.cz [online]. 9. 9. 2019 [cit. 25. 3. 2020]. Dostupné z: https://plus.rozhlas.cz/host-vera-komarova-sefka-znacky-dermacol-8073181.
PETRÁŠOVÁ, Lenka. Olga Knoblochová – Lady Dermacol. In: vitalplus.org [online]. 21. 1. 2013 [cit. 25. 3. 2020]. Dostupné z: https://vitalplus.org/olga-knoblochova-lady-dermacol/.
VÁLKOVÁ, Zuzana. Slovenky jsou náročnější než Češky, víc o sebe dbají, víc se líčí, říká Komárová, která řídí Dermacol. In: Ego.ihned.cz [online]. 6. 1. 2018 [cit. 25. 3. 2020]. Dostupné z: https://ego.ihned.cz/c1-66008810-slovenky-jsou-narocnejsi-nez-cesky-vic-o-sebe-dbaji-vic-se-lici-rika-komarova-ktera-ridi-dermacol.

2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy

Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.

Nařízení EU o ochraně osobních údajů

Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.