Česká značka Dermacol, jejíž název vznikl spojením slov „derma“ (kůže) a „color“ (barva), se zabývá výrobou kosmetických přípravků. U jejího zrodu stála kosmetička a vizážistka Olga Knoblochová, jež působila v legendárním Ústavu lékařské kosmetiky, jediném pracovišti poskytujícím ženám v éře socialismu komplexní dermatologickou a kosmetickou péči. Na základě požadavků zákaznic s kožními problémy byl ve spolupráci s Filmovými studii Barrandov v roce 1966 vyvinut hypoalergenní korekční krém, známý dnes jako Cover make-up Dermacol. Byl to první vysoce krycí produkt na pleť v Evropě, jenž byl určen pro každodenní používání a dokonale zakrýval projevy kožních problémů a onemocnění. Historicky byla firma národním producentem široké škály zkrášlovacích přípravků. Kromě nedostatkové dekorativní kosmetiky nabízela také přípravky na odlíčení a k péči o pleť. Pro ženy v Československu bylo slovo „dermacol“ po dlouhou dobu zažité jako synonymum pro make-up.
Krátce po uvedení na trh slavily produkty Dermacolu úspěchy i v zahraničí. V roce 1969 koupil licenci na recepturu ke krycímu make-upu Dermacol americký Hollywood. Popularita tohoto krycího krému trvá dodnes, ročně se ho prodá kolem 3 milionů kusů.
Firma Dermacol je od roku 2002 v rukou manželů Věry a Vladimíra Komárových, kteří z ní vytvořili jednu z nejsilnějších značek na českém trhu. Její ročním obrat činí více než 700 mil. korun. Dermacol patří vedle značek Ryor a Astrid k tradičním českým kosmetickým výrobcům, kteří přežili éru ekonomické globalizace a úspěšně expandovali do zahraničí. Vyváží do více než sedmdesáti zemí světa, kromě evropských zemí také do Spojených států amerických a Latinské Ameriky, také do řady zemí Středního a Blízkého východu. Dermacol dnes produkuje širokou škálu dekorativní a pěstící kosmetiky a zájem o výrobky této značky každoročně vzrůstá. Přispívá k tomu celková změna marketingové prezentace značky a dlouhodobá spolupráce s influencery. Výrobky značky jsou široce dostupné skrze drogistické řetězce a od roku 2014 i prostřednictvím sítě vlastních značkových butiků.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.