Vznik hornoplošníku Aero A-35 s jedním motorem navazuje na nezdařenou myšlenku kapitána Františka Malkovského a poručíka Ludvíka Pavlovského přeletět Atlantský oceán. Letoun byl konstruován Ing. Antonínem Husníkem a prototyp z letecké továrny Aero s označením A-35 uskutečnil první let v roce 1928. Celkem bylo vyrobeno 12 kusů. Část z nich patřila Československým státním aeroliniím (6 kusů), část si objednala firma Baťa ve Zlíně (5 kusů) a jedno letadlo si zakoupilo československé vojenské letectvo. ČSA používaly letadla A-35 mezi lety 1930 a 1937 na trasách do Rumunska, a společnost Baťa dokonce převedla v roce 1935 jeden kus do své jugoslávské pobočky v Borově. Budoucnost těchto letadel byla zpečetěna v roce 1939 německou okupací.
Letadlo mělo nést pět cestujících a jednoho pilota. Prototyp byl poháněn motorem Wright Whirlwind J-6, další exempláře však již disponovaly domácími sedmiválcovými, vzduchem chlazenými hvězdičkovými motory Walter Castor II o výkonu 240 koní. Trubková svařovaná konstrukce trupu byla doplněna dřevěnými křídly tenkého profilu. Rozpětí křídel činilo 14,52 m, délka letadla 9,75 m. Prázdné letadlo mělo hmotnost 1 120 kg a maximální vzletovou hmotnost 1 900 kg. Agregát dosahoval maximální vzdušné rychlosti 197 km/h, standardní cestovní rychlost byla 165 km/h. Maximální dostup činil 4 800 m a nádrž dostačovala na 660 km.
2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy
Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.
Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.