Jazyk: CZ | Simple Czech | EN | RU
Aero 662

Aero 662

Automobil, který pro svou vysokou maximální rychlost snesl srovnání s Ferrari. Na československých silnicích jej bylo možné zahlédnout ještě čtvrtstoletí po ukončení výroby.


ČTK/Jerie Petr
Podrobné informace

Legenda českého automobilového průmyslu Aero 662 se začala vyrábět na počátku 30. let 20. století a na československých silnicích ji bylo možné potkat ještě v letech sedmdesátých. Vůz byl druhým „Aerem“ v pořadí, hned po Aeru 500. Číslo v názvu dostal podle nového dvouválcového motoru o objemu 662 cm3. Ačkoli se auto vyrábělo jen tři roky (mezi lety 1931–1933), zanechalo hluboké stopy v historii českého automobilového průmyslu.

Na rozdíl od svého předchůdce mělo výkonnější motor (18 koní), a díky tomu také větší maximální rychlost – celých 90 km/h. Bylo vyrobeno celkem 2615 exemplářů tohoto vozu. Jeho karoserie se vyráběla nejčastěji v provedení roadster, dostupná byla ovšem také limuzína, kupé či kabriolet.

Vůz Aero 662 prošel mnoha testy v Československu, proslavily jej ale také expedice pořádané ve 30. letech po celé Evropě a severní Africe. Svědectvím o popularitě tohoto vozu je jeho zastoupení nejen ve sbírkách historických vozidel v České republice, ale i v zahraničí.

Použité zdroje
KRÁL, Zdeněk. Století českého automobilu. 1. vyd. Praha: BB/art, 2010. 221 s. ISBN 978-80-7381-806-7.

2016-2020 ABCzech.cz - © Filozofická fakulta Univerzity Karlovy

Materiály dostupné na této platformě lze bez výslovného souhlasu užívat výhradně pro vlastní a nekomerční účely s řádným uvedením zdroje. Jakékoli jiné použití je povoleno pouze se souhlasem autorů.

Nařízení EU o ochraně osobních údajů

Tato webová aplikace Sonic.cgi splňuje požadavky pro GDPR. Aktuální informace naleznete zde.